f r i l u f t s d a g


- det känns precis som om vi ska på en friluftsutfärd, sa edith igår då vi packade in oss i bilen och körde till de lyckliga kusinerna som bor vid sjön i larsmo. 

och när jag är inne på temat känsla så vaknade jag inatt och min första tanke var att hjälp, nu håller jag på att få ett guppande adamsäpple i min hals (ni vet, såna som vissa män har). Den gick inte att svälja ner och inte att hosta upp....alternativet är också att min hals påbörjat tillverkningen av ett eget rivjärn så att jag framöver ska kunna sluka hela morötter, eller slippa hacka löken!

att jag håller på att bli förkyld finns inte som något alternativ...sånt prackri har vi inte tid eller lust med!

1 kommentar:

Lantlig Längtan sa...

Härligt med friluftsdag :) Hos oss har vi också försökt njuta av solskenet tills feber och förkylning kom IGEN... tänk att barnen ska ha så många förkylningar på ett år. Nåja, bara febern är borta så är vi genast ute och njuter igen. Här har vi inte heller lust med sånt prackri mera!

Verkar ha varit en inspirerande föreläsning Annika var på! Önskar jag också hade varit på den. Kul att ni skrev om den här på bloggen så fick man några inspirerande tankar :)

Vi hörs!