1-0 till Maria


Hej, hej mamma och pappa hälsar barnen som äter glass!

Ikväll skall jag, barnvakten Annika, städa upp mig och besöka Blossom butiken på en VIP kväll för inbjudna gäster. Som vanligt när det gäller att städa upp sig blir det problem då det kommer till strumpbyxor.
Strumpbyxor är nåt som alltid införskaffas i sista stund, ibland så sent att jag svänger in via butiken på väg till festen/stormötet/kalaset/middagsbjudningen och drar på mig dem på nåt lämpligt ställe...

men idag var jag i god tid, fyra timmar innan strumpbyxpaniken skulle ha gjort sig påmind 
körde jag till syrrans, öppnade hennes klädskåp och ser en förpackning oöppnade strumpbyxor. 

1-0 till Maria som köpt strumpbyxor bara för att man ändå någongång behöver.


3 kommentarer:

maria sa...

We are siting here with Nadia and Alexei and they send qreetings to you, Annika and Andre!

Annika sa...

Greetings to Nadia and Alexei from us. It would be soo nice to be there with you all now, but it also feels okey to be at home celebreating our weddingdag today and mothhers day at sundag.

André has a special greeting: FIN-RUS: 3-1

Good bless you!

Anonym sa...

Strumpbyxpaniken, haha.. känner igen mej totalt :):)