kring Guds ord

Bild: Petroskoj kyrka

vi har pingstmöte i Bosund denna vackra, soliga helg, en stor skara är samlad kring Guds ord. När vi är hemma lyssnar vi på mötet via LFFs hemsida, här.
Det finns också engelsk översättning och den kan man lyssna på här.
Önskar dig som kikar in, kanske med lika röd näsa som jag, en skön helg!


Här en källa rinner

Här en källa rinner. Säll den henne finner!
Hon är djup men klar, gömd men uppenbar.

Om du där dig tvager, hon var fläck borttager.
Ty den källan god, är Immanuels blod.

Rövaren i nöden, där fann liv i döden.
Jag så ond som han, samma balsam fann.

Dyra livets källa, du skall evigt välla.
Evigt lyckosam, skall din flod gå fram.

Sions sånger

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det är pingstmöte och säkert skulle de bli chockade petroskojvännerna om de sku besöka bosund, i helgen,över folkmängden och ungdomsskaran,men det är ju inte mängden som räknas utan:där två eller tre är församlade i mitt namn,där är jag mitt ibland dem...du har en intressant och värdefull blogg