f e e l i n g s



Alltså vilka dagar, kan detta verkligen vara sant?! när ska denna idyll spricka? Vi har sommar och sol och det är bara koskit i hagen som fattas. Ruth har tömt resten av fjolårets solkräm på terassen och jag använder gladeligen den nya som införskaffades den 17.5.2013. 
Morötterna är planterade i jorden, potatisarna  likaså. Och känslan av att man gjort något nyttigt, gott och mänskligt infinner sig (samma känsla som då man viker in nytvättad tvätt i klädskåpen eller då man fryser ner några påsar hembakade semlor)
Nu sitter jag här, med ombytta kläder och redo för en joggingtur (trotsar värmen som nu ligger på 22.4 grader i skuggan!) till syrrans som kanske belönar mig med nåt gott till kvällskaffet....fast å andra sidan kanske jag skippar det goda ikväll eftersom jag var  på värsta picknincken (= mycket gott) igår med min kusin, hennes svägerska, min syster och en knippe barn. 
Denna förmiddag startades också med nåt gott, vi blev nämligen bjudna på plättkalas på Ivars avslutning. Plättar, sylt och grädde OCH en trotsig tvååring som inte ville äta sin och som satt och pryttade i sin mammas famn medan mamman snabbt åt upp hennes plätt också...lyckan var total då killen inte orkade äta upp sin andra plätt och mamman fick mumsa i den också.

lycka är sommar, sol, plättar och glada barn!

Inga kommentarer: