ö n s k a ... kostar ingenting


igår kväll hade vi en önskerunda innan vi nattade barnen, alla fick önska vad man helst av allt skulle vilja göra imorgon (idag). Barnens ögon glittrade (och jag blev igen påmind om hur lite det behövs för att de ska ha superkul och där en liten grej snabbt blir en stor grej!
Vi började med Ruth, och upprepade frågan, vad vill du göra imorgon?
- jag vill fara till Elias (en sak vi gör i regel nästan varje dag)
- jag vill till Power park, sa sen Edith övertygande och förväntansfullt. Efter Edith var det min tur
-Jag vill ha hit två arbetsmän från sunds som ska stensätta nya plattor vid terassen, värde minst 3000 e.
- 3000 e, det räcker ingenstans! inflikade gubben, som tyckte min önskan lät som om jag var på väg till månen i en rymdraket.
Sen blev det Ivars tur.
- Jag vill till Power park (han kunde ju inget annat än önska det samma som syrran, för tänk OM hennes önskning skulle gå i uppfyllelse)
Sist på tur var pappan i huset, han tänkte en lååång stund men kom inte på nåt...snacka om tråkig!
 andra önskevarvet (det räckte ju förståss inte med bara ett varv) hade han dock hunnit förbereda sig lite och sade att han vill på tumisresa med mig (suprise, suprise, vi som just varit på resa utan barnen)

Önska, önska runt i ring. Önska kostar ingenting. 
Tänk vad man kan ha det bra, säg vad du vill ha!

ps. bilden är tagen för flera veckor sedan, då de hade en "härmningslek".

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig avslutning på dagen. Kommer kanske att låna denna lek till mina skatter ikväll.

Kram Nina

Linda sa...

Härlig bild! Och tur att det inte kostar nåt att önska!

Läste följande inlägg och harmades över Ruths hår, men klippt är klippt och hon har nu en alldeles unik frisyr :-) Gullet!