m e d e l p u n k t


Man kan bli väldigt trött då man ska sköta kusin vitamin som sover ute i vagnen. Väldigt trött.

Eller så är man trött på grund av att man envisas med att ta morgon mellan 5 och 5:30 varenda dag.


På tal om annat än barn och barns sömnvanor så kan jag delge bibelordet som cirkulerar i mitt sinne idag. "Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få det andra också" Matt 6:33.
Orden från denna vers ger mig så mycket och de innehåller så mycket.

Har ni tänkt på hur ofta ett barn söker ögonkontakt med andra. Ibland måste jag medvetet undvika Seths blickar eftersom de kan avbryta hans lek och han börjar gnälla efter mig istället. Men han behöver en ständig kontakt och förvissa sig om att jag ser och observerar allt han gör.
På samma sätt är det i min relation till Gud. Jag behöver en ständig kontakt och han uppmanar mig att hela tiden söka hans blick. Sök mig först så får du balans i ditt liv, säger Gud. Låt mig vara ditt centrum och din medelpunkt i livet.

Inga kommentarer: