Sängen eller soffan


Sängen eller soffan?

Ja, ibland har man större frågor att tampas med och ibland mindre. Idag har jag detta val att välja mellan, sängen eller soffan. Är ensam hemma och det känns konstigt och ovant, mina val hur jag tillbringar dessa, knappa två timmar, känns stora och viktiga.


"Kom med till en öde plats där ni kan få vara ensamma och vila er lite." Sade ju Jesus åt sina lärjungar då de uppenbarligen verkade trötta. Jag tror också att han uppmanar oss idag att vila oss mellan varven. Vi kanske inte så ofta känner oss kroppsligen trötta men med all media idag och alla whatsapp grupper och "konton" hit och dit så kan vi känna oss trötta i huvudet av alla intryck från andras liv. Egentligen skulle vi klara oss riktigt bra med mindre information om andras vardag. Vad är viktigt att ta del av i långa loppet. Åtminstone jag behöver gallra bort andras statusuppdateringar och satsa på det jag har själv och de gåvor Gud har gett år mig. 

Ja, sådär annars (förutom en novembertrötthet) så har vi det som förr här på påvallsfolk trots att inte blogginläggen haglar lika tätt som förr. Det är blandade doser av skratt och gråt, iver och trötthet, vardag och fest, upp och ner. Har just diskat ur en stor lasagneform efter 6 hungriga mammor och en knippe barn som varit hit på jumppaträff och nu känns tystnaden och ensamheten skön!

Inga kommentarer: