06, dåtid


dåtid



då tänker jag på lata söndagsmornar då gubben och jag vilade i varsin soffa....i lugn och ro, innan vi fick barn

eller
då vi arbetade båda heltid och då jag sprang till sportis på min lediga tid

eller
då jag låg i snödrivan och tittade upp på en stjärnklar himmel en vinterkväll och samtalade om kärleken tillsammans med Heidi

eller
då jag satt i framsätet på väg hem från prisma med mamma
och hörde på radio botnia
delade en godispåse

eller
då jag var i stallet
red
ryktade
mockade skit



ja, det finns många, många, många fler minnen...

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Oj, snart är det där med sköna lata söndagar förbi även för oss... *hjälp*

Så många starka minnen som dyker upp när man riktigt tar sig tid att tänka på hur det var förr...! Och oftast minns man bara de ljuvliga stunderna, och bra är väl det kanske! :)

levnadsglad sa...

ni ser ju för coola ut! :-)

Om man fått välja hade man nog valt nutid, fast visst hade man ju gärna rest tillbaka i tiden ibland..