08, ett ögonblick som jag vill minnas för evigt

det känns som igår då vi gifte oss den 14.6 2003 och flyttade in i vårt eget hus, jag var så lycklig! Jag hade radat upp grönväxter i köksfönstret, minns att två var PLASTBLOMMOR från loppis. Tyckte vi hade ett så mysigt hem. Och den underbara känslan att börja dela vardagen med mannen i mitt liv minns jag än idag. Ja vi var så lyckliga över att påbörja vardagen tillsammans att vi inte ens gav oss tid att fara på bröllopsresa.....rakt hem efter bröllopet och på måndagmorgon var vi båda i jobb *ler*
vårt första barn, Edith, fick vi två år senare. Kanske var det då när jag hade mammaledigt som mitt inredningsintresse vaknade....då jag satt i soffan och ammade och tittade på alla färger i vårt hem. Ja, vi hade ett väldigt färggrannt hem på den tiden. Orange-röd färg i sovrummet, gult i vardagsrummet, brunt-grått i köket, grått i datarum och hall. hela nedrevåningen var furupanel och ett klassiskt mörkt spisrum med en stor brun spis som täckte stor del av ena väggen (den revs delvist och givetvist målades)......
så....den 2.9 2005 påbörjade vi den första renoveringen....sen dess har det rullat på...målning och ombyte av möbler....större och mindre projekt med andra ord....
Vårt första gemensamma hem har fortfarande en särskild plats i mitt hjärta! Vi flyttade därifrån ett år efter "köksuppiffningen"......(ja, vi målade köksväggarna vita också) alltså i oktober 2006

2 kommentarer:

Flickan på landet sa...

första hemmet har alltid en speciell plats i hjärtat!Ibland kan man nästan sakna den lilla mysiga 90-tals lägenheten som vi bodde i =)

Lantliga drömmar sa...

Så roligt att se hur ni hade det till allra först! Det första hemmet glömmer man aldrig, det har nog alltid en speciell plats i ens hjärta!