09, min tro och livsfilosofi


Ja, som jag tidigare skrivit , är jag en kristen kvinna. Min största glädje här i livet!
Hörde i radio vega en intervjuv med Nanne Grönvall och samtalet kom in på meningen med med livet...hon tyckte att hennes egna barn var livets mening! För mej är livets mening att följa Jesus....att få komma till Himlen då jag dör........Mina barn är en gåva från Gud och jag älskar dem så mycket men det finns nåt större än jordisk kärlek.
Redan när jag var liten och skrev dagbok började varje ny sida med en kort bön...Käre Gode Gud Tack för denna dag.....Tack för att jag fick fara och rida idag, Tack för att jag klarade matteprovet etc. Det var alltid en enkel och kort bön. För mej är bönen viktig, att knäppa händerna är numret till Himlen


Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren ska öppnas för er.
Matt 7:7

PS. på kortet blev Ivar döpt i vårt hem

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Ja du, "Herre, till vem skulle vi gå...?", så är det ju! Vilken tur att vi får vända oss till Honom i allt!

levnadsglad sa...

Bra skrivet, som vanligt! Är du riktigt säker på att Jonas inte fungerade som "stand in" på ert dop..? ;-) med den allvarliga minen så ser de verkligen lika ut :-D