g l ö g g


I ett helt dygn har våra tulpaner fått stå i en glöggkanna. Få tulpaner förunnat. I morse då jag skulle tvätta bort dammet på kannans öra så håcksade jag "glögg grejen". Nu får den åka tillbaks på hyllan med texten mot väggen som den var innan, särskilt sugen på glögg är jag inte nu!

När jag stod vid diskbaljan kom Ruth och sa att vi snart ska få en hundvalp.
- jaså, varifrån ska vi köpa den, frågade jag.
- jag ska få en, den finns i min mage, sa hon och drog upp tröjan och visade sin ljuvliga barnmage. 
Ivar, den klokare då för stunden sa bestämt,
- inte kan människor få hundar, de får bebisar. 
Så gick drömmen om hundvalp på ett ögonblick i kras.

Vi fortsätter diskussionen (som vi hade igår, i förrgår och troligtvis imorgon också) om hur många flaskor bebisen behöver sen då den kommer ut, för att bebisen skulle få mat ur mammas bröst är väldigt otänkbart för Ruth. Väldigt ologiskt. Välling - det ska vi ge vårt bebis!

Nu ska jag grabba skurborsten, igår kväll dammsög mannen hela nedre våningen och frågade om han stör !? då jag låg på soffan och tyckte synd om mig själv som hade ett rivjärn i halsen och kraxade som en kråka. Nej, han störde inte alls och nu slipper jag dra fram dammsugaråbäket. 

Inga kommentarer: