b o s t a d s m ä s s a n

nu har jag också besökt bostadsmässan.....jättekul! men ändå var tittandet avklarat på 2 h, ja då hade vi helt enkelt fyllna av alla fint dukade bord, snygga terasser, välplanerade kök och perfekta soffor.....här ovan tog jag bilder på ngr favoritdetaljer från barnrum. den oranga bokhyllan var cool och de färgade plåtstolarna......och de småa garnnystanen såklart!
när vi gick där i alla snygga hus så kom jag IGEN på mej själv med att jag gillar det vita allra bäst! fastän det är färglöst och enformigt....men ack så härligt!!
znygga lampor och supersnygg tolix stol! huset med inspiration av kaj stenvall var också en häftig grej!
röd lädersoffa kunde man ju också ha!! och en tuff nattlampa......sen gipsansikten var ju en konstform för sej...!
vems tur är det att bädda sängen? inte min säger gubben - jag vet ändå inte hur det ska se ut när spektaklet är klart......
många snygga trädgårdar och uterum fanns det, nåt annat hade man ju inte väntat sej.......men brunnen var en överraskning!
överlag kan jag erkänna att intresset för alla lyxbadrum och bastur intresserade mej föga.....överlyx vill jag inte ha! men jag undrar nog om jag inte borde byta tandläkare........


så summa sumarium........

jag ville hem och bädda sängen efteråt, och ta bort allt överflödigt från köksbordet som inte hör till kategorin KÖK!

3 kommentarer:

matilda sa...

fina bilder har du tagit. jag orkade knappt ha fram kameran.
och vi verkar ha kommit fram till rätt samma grej. inspiration fick man, men inte till tusen. och vissa av husen tyckte jag var riktigt dåligt inredda, medan andra var alldeles perfekta.

det som kennet konstaterade var att det ju fanns ungefär fem duschar i varje hus.
visst hade jag gärna haft det lite lyxigare än vi har det, men överlyxigt känns mest onödigt. när ska man liksom hinna använda allt då?

Anonym sa...

Fina bilder! Verkligen!

Överlyx, nämen det vill jag ha (!!)
men jag är inte villig att betala för det ;-)

Lagom är bäst!

Då jag kom hem så slog mej tanken på att jag kanske kanske skulle kunna slänga ut nån av de 3 tavlor som tillfälligt placerat ovanför spisen.. ;-)
men sen kom jag på andra tankar.
Summasumarium:
Nån inredningsfreak blir jag tyvärr inte.

Men husen var så intressanta!!
H:Linda

Lantliga drömmar sa...

Snygga kollage du gjort! Det bästa jag sett från bostadsmässan! :)
Själv skippar jag mässan, räknar med att det inte finns särskilt mycket som intresserar mig, just för att det är så lyxigt och... ja... helt enkelt inte jag!