v å f f l o r

barnen älskar våfflor....så också mamman i huset. Nu har vår lille pojka haft höstblåsor i munnen och inte ätit nåt förutom youghurt under flera dagar och ngr våfflor med grädde på, ja hur man kan äta våfflor av alla de slag, men inget annat tuggbart får man ju fråga sej!........men är det riktigt gott så äter man fast det gör lite ont.......
imorse sa han att han igen ville ha dem....våfflorna alltså....så ja, jag värmde glatt upp våffelgärnet kvart för åtta på morgonen (mätta barn e så mycket roligare att ha att göras med)! så vi hade ett mysigt våffelkalas här imorse.......undrar vad de säger vid förskolan då Edith berättar att hon fick våfflor med grädde och sylt till morgonmål.....(för att hon berättar det, det är jag bergis på)
nåja, nu till mitt dilemma...jag äter som bekant inget mjöl och inget socker. men våfflor, ja det måste man ju få ibland.......och dessa är minst lika goda:
2 ägg, 1 dl kokosflingor, 3/4 dl grädde, 1/4 dl smält smör....och med den goda, osockrade grädden och ngr blåbär på är det riktigt morjens!!

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Voj kära vän, att du orkar! Kan inte tänka mig att jag skulle stå och steka våfflor kvart före 8 en morgon, men det är väl som du säger, mätta barn är glada barn, och då orkar man kanske... :)

/Heidi

Lantliga drömmar sa...

Haha, för mig skulle det bara vara bra om det fanns fler gottegrisar så jag inte är den enda... ;) Här äts det kladdkaka, kex, choklad eller vad som helst som är sött och smarrigt varje dag när grabben sover... :-O

Jag tyckte nog L&B kläderna var helt okej, speciellt flickkläderna... :) Oj så söta de var! Hittade egentligen inget åt J, kläderna var inte "hans färg", men jag köpte ett halsskydd, det kan man ju alltid ha! Hade hela 2 gäster...! Lagom pinsamt, men vad kan man, det var fel kväll för många tydligen!
När var det du skulle ha? Ifall vi inte har något annat för oss då kan vi ju komma, även om vi säkert inte köper något då. :)

Ooh, ser fram emot att få komma på fika! :) Jag borde också bjuda hit er nångång, men vi borde få det tajmat på en vacker dag så man kan vara ute, annars blir det så trångt med alla barn... Men å andra sidan, finns det hjärterum finns det ju stjärterum brukar de säga! ;) Får fnula vidare, ska börja bygga skåp här inne nu bara gubben får lite tid över nån dag!

FORMELLE DESIGN sa...

Vilket spännande recept på våfflor, ska jag prova någon gång.

Må så gott!

//Johanna

matilda sa...

har testat något liknande recept, supergott! ska ta tag i lchf:andet igen snart! då ska jag testa ditt recept också!
har du annars testat att söta grädden med stevia? det funkar ju bra utan sötning också, men ibland är det kul med en annorlunda smak tycker jag och då är stevia bra (noll kolhydrater innehåller det)!

Anonym sa...

Kan tänka mej att de blir förvånade då hon berättar om sitt goda morgonmål! :-D

H: L

Anonym sa...

Heja Mamman!

Jag kommer att testa ditt våffelrecept redan imorgon, jag blir så uppblåst av vanliga våfflor så...

H: moster M