kvinnans list....

...övergår mannens förstånd.

vi hade en diskussion för en månad sen huruvida gubben skulle fara med på en missionsresa till Ryssland i fem dagar eller inte. jag visste ju hur gärna han ville åka, men visste också hur långa dagar jag själv skulle få.....allstå, man tar tillfället iakt och ställer ett ultimatum

- om du far till Ryssland så vill jag ha ett nytt köksbord....förslaget godtogs direkt! (han ville verkligen åka)

men nu är bara problemet att jag inte vet vad jag villl ha! okej, visst vet jag, men ett sånt jag drömmer om måste gubben snickra ihop själv......hmmmm......kanske efter resan. han for imorse kl 5...kommer hem på mån kväll - så nu förtjänar jag in ett nytt köksbord.....el soffor eller ett badkar *blink*

ja, det är dyrt för en stackars pappa att fara på resa *smile*

2 kommentarer:

levnadsglad sa...

Klart du ska få ett nytt köksbord!
Som kompensation för alla ensam-mamma-dagar.

Gratta lilla söta ruth på 1-årsdagen!

Minna sa...

Undra vad jag ska ställa för ultimatum när gubben åker i september ;)