soffhäng


Förklara aldrig - dina vänner behöver inte det och dina fiender tror dig ändå inte.

  Citatet dök upp i mitt sinne då jag ska delge/förklara lite av mina tankar om varför vi ska renovera  vårt hem. Förändringen, som vi snart ska påbörja, har jag tjatat om flera år trots att det bara är nio år sedan vi flyttade in i detta nyrenoverade hus. Den mest använda frasen jag sagt åt min man de senaste åren är - tänk om vi skulle se ut när vi sitter här i sofforna. Visst ser vi ut men inte desto mera, nu ser vi bara om träden svajar eller om regndroppar faller. Typ.  Bilderna har jag tagit från vardagsrummet där jag oftast sitter här hemma. 


Bakom soffan finns ett likadant fönster som detta på bilden men ditåt syns bara grannens husvagn *smile* Sen då vi är klara med renoveringen så ska jag ta en ny "soffbild" i ögonnivå. Kanske jag får fångad nån motionär på joggingtur då....
...om vi nu nån gång blir klara. Eller rättare sagt - om vi nån gång börjar! Nu känns det som om fönstren och köket aldrig kommer att bli leveransklara.
#mitttålamodfårsigengenomgång

ps. Seth har en väldigt gullig ovana som jag bara älskar. Han drar in pekfingret i ärmen på tröjan och snusar på den. En egen variant av snuttefilt. Hur vi ska fixa kortärmat i sommar blir intressant att se. Jag får väl handla hem många tunna, svala, långärmade tröjor. Ett annat alternativ är att sluta med tutten eftersom snuttefilt och tutten går hand i hand. 

Inga kommentarer: