virkparty


Igår blev jag bjuden på virkparty. En enkel tillställning mitt i vardagen med goda vänner, virksömmen i handen, kaffe och mycket gott. Min vän Pernilla lärde oss ett nytt mönster och nu längtar jag att få börja på en liten filt bara jag kommer mig till stan för att köpa nya färger. Det babyblåa nystanet som jag valde igår känns inte rätt. Babyblå. Den färgen har vi ju växt ur hos oss. Hur tänkte jag där?
Nu sitter jag här i soffan och försöker underhålla Seth medan köket monteras en bit till. Snart börjar vi se resultatet och jag lovar att ni kommer att tröttna på bilderna sen (jag är ju själv väldigt intresserad av att följa med andras renoveringar så därför delar jag frikostigt med mig här på bloggen också) Ge så ska du få - den regeln gäller väl med allt, ha haa.
* * *
Kom att tänka på bibelordet från Lukasevangeliet: "Ge, och ni skall få. Ett gott mått, packat, skakat och rågat skall Gud ge er i famnen. Ty med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er." 
***
Detta har ju inget med inspirationsbilder för renovering att göra men bibelordet ger en djup tanke åt oss människor som så ofta är snabba att påpeka saker till höger och vänster. Med det mått som vi mäter skall det mätas upp åt oss. Versen före går ju inte av för hackor heller "Döm inte, och ni skall inte bli dömda. Fördöm inte, och ni skall inte bli fördömda. Förlåt, och ni skall bli förlåtna".

Inga kommentarer: