Vappen - då köket flyttade ut.




Denna vappen fick vi ta farväl av det gamla köket. Lite vemodigt men samtidigt så roligt med allt det nya som kommer istället. Det jag kommer att sakna är smegen (snyggaste kylskåp som finns), stringhyllan (halva kommer upp i nya köket) och den bekväma köksön. Resten är jag sååå glad att slippa, speciellt hörnet. Usch jag gillar verkligen inte kökshörnet med hyllplan och ångrade redan för åtta år sen att vi byggde det. Men nu är gamla köket ett minne blott och jag ser framemot ett nytt kök med dubbelt mera skåp och lådor.

Om nån kommer att sakna renoveringstiden hos oss så är det Seth. Han älskar pappas verktygslåda. Han älskar dessa dagar då det finns prylar överallt och förbjudna saker som har får hålla i handen en stund. Gullungen vår som nu somnade med vattkoppor över hela ryggen. De kom som ett brev på posten exakt två veckor efter att han smakade på sin kusins (som då hade vattkoppor) napp. Helt enligt våra planer, nu har vi ju haft dem då, de rackans koppor som kliar och kommer upp överallt.

Glad vappen till er också! Nu tar vi helg och vilodag imorgon. Sabbat. Tacksam att vi har den.

2 kommentarer:

Linda sa...

Oj nej! Hoppas inte theo blev smittad av vattenkoppor igår. Vill verkligen inte ha dem nu då Wilmer är så liten.. Hoppas Seth inte får så många koppor! Jobbig sort detdär ..
Köket blir så bra! Ska bli roligt att se slutresultatet.

maria sa...

Ja, ojdå. De var ju hit en sväng! Men Seth sov under tiden och jag tror inte att han alls träffade Theo...