vid dörren


Jag har en andaktsbok som heter "andaktsboken för mammor" som är intressant att läsa och begrunda. Den är väldigt personlig och vardaglig samtidigt som den ger ett djup i vår gemensamma tro. 19 olika mammor har skrivit andaktsboken och det ger boken ett varierande innehåll men med samma Jesus i centrum. Rekommenderar boken varmt (snart är det ju morsdag *blink*).
Idag fick jag ta del av detta bibelord och det är så fint "Se, jag står vid dörren och klappar på. Om någon hör min röst ska jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig". Tänk vilken rikedom att få dela måltid med Herren just idag. Det slår allt annat. Tack gode Gud, tack för att du har klappat på min dörr!

Nu ska jag hänga tvätt och svabba hemmet lite inför helgen. Fick städinspiration av min svägerska som bjöd oss på lunch idag, hon har så rent och snyggt hemma! Rent alltså, ni vet, som det blir efter att en fuktig trasa farit fram överallt i hemmet. 


Inga kommentarer: