Att bli gladare


Kaffe, en dadelboll och Amandas bok som jag brukar läsa i nu som då. Det bästa med denna bok är att trots att jag läst den många varv så är jag inte klar med den. Nu läser jag "låt mig få glädjas" och är glad att just denna text finns med i boken.
g l ä d j e
 Jag älskar glada, positiva och spontana människor som har glimten i ögat. Och gärna med humor. Åh,vad skönt det är att umgås med humoristiska människor. Sådana som inte tar sig själv och livet på för stort allvar. De människor som trots motgångar, jobbiga perioder och mulna dagar hittar saker att skratta åt och skämta om. Som bara med sin existens får tillvaron att bli ljusare.

Och jag har många sådana människor i mitt liv. Många.

Huruvida jag själv är rolig och lättsam att umgås med vet jag inte men jag jobbar på det. Varje dag. Och tänker att jag ska försöka vara positivare idag än jag var igår. Sucka mindre och le mer.
Negativitet finns det så mycket av från förr så åtminstone för min egen del så kan jag försöka minska på detta.

Friskt vågat hälften vunnet.

Inga kommentarer: