Att vara övertygad


"Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om det man inte ser"
Hebr 11:1

Detta bibelord fick konfirmanderna ta del av i Larsmo kyrka i Lördags. Det var en fin stund och jag som inte deltagit i nån konfirmation på år och dagar blev påmind om vilken mäktig stund detta är då man bekräftar dopet och sin kristna tro.

Helgen avslutades med ett enkelt glasskalas med min familj då vi firade mammas och pappas 40e bröllopsdag. Det om nåt är värt att firas! 40 år i nöd och lust. Tack och lov så har nöden för det mesta lyst med sin frånvaro och ur mitt perspektiv så verkar mina föräldrar alltid ha haft ett kärleksfullt förhållande och jag vill tro att mitt eget äktenskap följer i samma kärleksfulla och humoristiska spår. Ett äktenskap där man ger - och får.

Jag besökte också Esse kyrka igår kväll då det ordnades en konsert. En stilla stund med ljuv musik och ord till eftertanke gav ett fint avslut på veckan och den bästa starten inför en ny. En ny vecka då det vankas födelsedags kalas och att planera midsommar meny. Mina svaga sidor. Har ett visst ointresse då det gäller kalas och undrar om jag är ensam om detta. Alla andra mammor verkar alltid vara så entusiastiska då det kommer till barnens födelsedags kalas och jag vill bara få det "överstökat".  Och när det gäller storhelger vill jag helst bara sitta i ett hörn och höra på en bra podd, dricka lagom mängd kaffe och äta tre chokladplattor på raken.


Inga kommentarer: