Hot eller muta eller kärlek

Det här med att resa med barn. Jag kunde skriva en lång uppsats. Med alla nyanser och försöka få med tonfallet då man försöker övertyga sig själv och andra att "det har gått såååå bra!"

Fast jo! Helt ärligt, hittills har faktiskt allt gått över förväntan eftersom vi inte hade några förväntningar på att allt skulle gå smidigt, tyst och snyggt (och utan svettdroppar i pannan mellan varven!) Barn är barn och inga mini vuxna. 

* k r a m *
Pirret i magen slår nog alla fantastiska djur som vi har sett idag. Seth och Ruth var en ivriga tivoli besökare och vi hade jätte kul i karuselleena (de äldre barnen hade nog gärna upplevt lite vildare attraktioner misstänker jag) Kolmården leverade fina upplevelser, goda glassar och tyvärr några regnskurar. 
Så maffiga, bastanta och gråa!
Kamelerna höll på att tappa vinterpäls och de får vara glada att de inte brukar ha för vana att titta sig i spegeln.
Kött för hela slanten. 
Hot eller muta. Ibland känns det som om jag aldrig skulle få pli på barnen utan endera. Jag kunde konstatera att utan mutor så skulle dessa delfiner inte heller alls ha varit samarbetsvillig, ha haa...kändes som att jag hade nåt gemensamt med delfinskötarna.

Nu ska vi övernatta här i Stockholm och förhoppningsvis hinna med en hel del innan vi styr kosan med nattfärjan hem igen. Hem till vår (förhoppningsvist) nyspruckna gräsmatta och alla kära kattor och hunden. Och Seths bästis - Ludvig, åh vad han har haft dryft efter honom!

Inga kommentarer: