t y s t n a d e n


För mig och barnen har midsommar firandet tagit fart. Jag vaknade klockan 5 imorse då mannen gasade iväg med båten till jobbet och somnade sen om i tystnaden. Tystnaden. Det är så otroligt tyst på ön då man är ensam här. Jag hade nästan glömt.

Skönt tycker jag. Tråkigt tycker barnen. De är ju vana med en massa kusiner huller om buller här och jag förstår dem så väl. Inget slår goda vänner eller lekkompisar. Men snart är vi väl över 40 personer här så nu njuter jag av lugnet och barnen får hålla till godo tills dess. De kan ju kivas lite om det blir för tråkigt, det är de nog ganska bra på.


Nej! Man får inte vara på bryggan utan flytväst. Här gäller det att inte tumma på regeln och att vakta varje minut. Men ifjol var det värre, nu "minns" han regeln lite bättre (och följer den lite bättre).

Inga kommentarer: