det lilla avgör



Jag har prenumererat på tidskriften Den lidande kyrkan ända sedan jag för ett år sedan var och hörde om Dr Daniel Shayesteh livsberättelse och samtidigt berättade Johan Candelins lite om situationen på missionsfälten. Jag blev djupt berörd den kvällen och varje gång tidskriften dimper ner i postlådan så blir jag påmind om deras värdefulla men farliga arbete. Förföljelsen är stor och de kristna martyrerna är många!

Med varje tidning kommer det med en räkning. En räkning som vädjar om pengar. Skulle Maria kunna bidra med en slant eller måste hon spara pengarna till en ny vinterjacka eller ska hon samla slantarna på sparkonto med tanke på nästa sommar då nya betongplattor ska fixas vid terassen och nya utemöbler ska införskaffas?? Dela med sig, eller snåla - en vanlig fråga får man tåla. Om du har ett äpple vill du dela det med mej, eller tar du hela själv, va! (en sång som jag minns från lågstadiet)

Nu ska jag skärpa mig, ge mera åt andra! och tänk om alla ni 500 som idag kikar in idag på min simpla blogg skulle tänka detsamma och betala in minst 10 euro idag, det skulle bli 5000 euro. Det tar 5 minuter att knacka vidare till banken, man knackar in kontonummret IBAN:FI1080001001357095. Mottagare Martyrkyrkans vänner r.f. Referensnummer 80703. Det ska jag göra nu. (och när man knackat in räkningen kan man med fördel kryssa i att samma summa ska betalas månatligen, det har de flesta råd med)
Vår lilla hjälp behövs, och det lilla var och en kan ge avgör i det stora hela. Kom med!

Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig.  Matt 25:40

9 kommentarer:

Johanna (Mikaels) sa...

Done! :)

maria sa...

Va bra :-) Vi behöver puffa varandra i att ge offergåva!!

Anonym sa...

Betalat in! :)

Anonym sa...

Betalat in! Tack för påminnelsen :)

/A

klipposfia sa...

Tycker också om den tidningen! En bra påminnelse som sagt:)

Anonym sa...

Den sången minns jag också. :-) och texten, den var riktigt bra. Mikaela

Linda sa...

Tack för påminnelsen! Jag ska betala denna gång. Och inte bara tänka att jag BORDE..utan göra det också.

Anonym sa...

Betalade också, man behöver en påminnelse ibland! :)

Anonym sa...

Betalt här oxå..