i d a g



Jag har absolut inget vettigt att komma med idag. Vardagen rullar på och ibland känns den så tråkig så man skulle kunna spy. Men å andra sidan skulle jag inte ha lust att göra nåt annat heller nu just, en god bok och snälla barn duger bra. Jag är lite rätt att jag håller på att bli lat! Men för att inte lathetskänslan ska bli värre  så prickade jag in i vikariekalendern på MHSO de dagar jag kan tänka mig att komma i jobb. Så nu har jag liksom kastat över bollen åt nån annan, och nu är det inte bara mitt fel att jag bara är hemma och slafsar! 
Och egentligen, trots att mina dagar känns som att man bara latar sig så är det ändå fullt ös. Och vad jag ska svara då de ringer och vill ha mig i jobb har jag inte riktigt tänkt ut, för när ska jag hinna jobba egentligen?? Speciellt kvällstid så finns inte många kvällar lediga, man måste ju beakta mannens kalender också. Tisdagar har vi ryska, fredagar har jag jumppa, sen kommer ju allt annat...föräldramöten, FH möte, tjejträffar, bloggträffar (jag hoppas det blir en i höst), "FFLträffar", bibelsamtal varannan vecka, hem och skola möten, Ediths ridning som jag lovat att vi ska dra igång igen osv, osv...

Tack Gode gud för den trygga, ibland trista, vardagen.
Sådana dagar då vi inte förväntar oss så mycket och inte heller behöver bli besvikna.
Lär oss att se det vackra i det enkla och uppskatta det vardagliga.
Tack för att du håller din skyddande hand över oss alla som till dig ber!

uppdatering. en knapp timme efter att jag fyllt i kalendern på vikariebanken så har jag två skift inbokade. Inget brist på arbete lär det finnas. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag hoppas oxå på bloggträff i höst, e så länge sen sist..borde ju själv ordna, men vi har lite renovering framför oss som säkert tar stor del av hösten (så då har jag ju orsak ;))

Lantliga drömmar sa...

Lycka till på jobbet, och bloggträff hoppas jag också nån orkar ordna! Liite för kallt och tomt i vårt hus ännu ;)