Gemenskapskvällen




Jag har ju tidigare skrivit lite grann om gårdagens tema så jag upprepar inte det. Men att få ta del av en annans människas svåra livshistoria gör en ödmjuk. Att Gunilla delade med sig till flera hundra helt främmande kvinnor är helt otroligt fint. Med Guds hjälp och kraft så kan man klara av sådant. Överlag är ju vi människor ganska högmodiga och vill sällan framhålla det svåra, det man har problem med. Vi vill ha en perfekt fasad utåt sett. 
Vi får tacka Gud för alla medmänniskor som vi får vandra tillsammans med, att dela med- och motgångar med!!

När vi skulle hem från Kållby igår så förväxlades dessvärre två likadana jackor. Det gäller en mörkblå Lindex jacka med bruna knappar. Nån har farit hem med en modell större, och kvar lämnade en jacka av samma modell men i storlek 38 (med en napp i fickan). Kolla gärna detta. Jackan var köpt i våras. 
Om ni vet något om jackan så kan ni kontakta mig - 0503832788
eller maria83bjorkskog@hotmail.com

ps. på tal om kläder så håcksade jag sent igår kväll då jag hade krupit under täcket att jag hade glömt att tvätta kläderna jag ska ha med på resan. Jag yrade upp och började rota i klädskåpet och muttrade (lite med panikkänsla) till mannen. 
- nog är det otroligt med mig, nu har jag helt glömt bort att tvätta kläderna som jag ska ha till resan! de ska ju hinna torka också och imorgon kväll ska de ju vara packade!! 
- ja, men det är ju bara tisdag imorgon påminde han mig.
Tack och lov, det var inte tisdagkväll. Ännu hinner jag packa ner rena, torra kläder i kappsäcken. På torsdagmorgon 04:15 styr jag kosan mot bussen i jakobstad och vidare till Ryssland. YES!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sanna N sa idag att hon hade fått fel jacka igår, kolla med henne. H Ylva

Unknown sa...

Så fint beskrivet! Vi borde våga visa oss mer som vi är med både det svåra som kan finnas med OCH det som gjort oss hela!
Jag tycker om din blogg!