t i l l b a k a b l i c k


Bilder lånade av Linda. En vacker, färgsprakande höstdag i Svealand. 
(helgen då vi var till stugan i Hedenäset)
 "Harmt" bara att vi hade så många barn att vakta så vi inte riktigt kunde njuta av den idylliska platsen. 
Forsens brus överröstade nästan mina och Lindas förmanande ord, akta, försiktigt, akta, fara int så näära!


Jag älskar ju hösten och skulle gärna fara på en ordentlig, lång höstvandring varje år. 
Men med småbarn så är det just sånt man skjuter på framtiden.
Allt har sin tid. Nu gör vi sånt som passar vår familj och dit hör inte långa vandringar.

3 kommentarer:

Linda sa...

Fina bilder. på fint folk :-)

Det var verkligen en bra resa!

Och snabbare än vi tror kommer dagen då barnen inte vill komma med på nån höstresa/vandring.
Skulle vara så kul att fara bara par på vandring, men det får ta sin tid tills dess..
Ha en skön fredag!
Här tar jag det så lugnt som möjhligt efter gårdagens migränanfall. Har dock gått igenom alla vinterkläder och hämtat in mössor och vinterhandskar. För jag tror ju att vintern kommer tidigt iår.

Lena sa...

Vandring är inget ni behöver spara till "sen", börja nu! :) En trevlig hobby, som man kan göra tillsammans hela familjen. Man behöver ju inte fara ända till Lappland, det finns också trevliga vandringsleder i Ö.botten.

Jag kommer från en storfamilj och vi var ofta på fjällvandringar till Äkäslompolo. Mina yngsta syskon har alla varit under 1 år när de första gången bestigit Ylläs och Kellostapuli (i bärsele, förstås).

Vår dotter var ca 6 mån. när hon var på sin första tur. Och eftersom vi bodde i Norge då, blev det turer var och varannan lördag under hennes två första år. Allt går om det sker på barnens villkor. Men vår första långtur (med övernattning) får nog vänta några år när barnen blivit äldre.

Anonym sa...

Höstigt och vackert! E bilden tagen vid kukkolaforsen någonstans och kunde man isåfall vandra utmed den ca. Hur långt?