i n n a n


Jag har resfeber. Väskan är packad och jag har börjat sortera i köket. Städat ur det berömda roskisskåpet, torkat ur mikron - också under den och över den. Funderar nu om jag borde ta kökslådorna också, sortera upp innehållet och dammsuga ur dem. Eller så kunde jag ju storstäda wc, tvätta fönster eller rentav vika mina kläder i mitt klädskåp. Ja det finns att välja på. På nåt konstigt vis har jag en stor städiver just idag. Kanske mammasamvetet bankar, jag ska ju trots allt vara borta hela 5 dagar. Undrar om jag kommer att  sakna disktrasan alls?

Istället för att städa borde jag ägna tiden åt mina barn och fara ut på en picknick i det härliga vädret. Usch vad man ofta prioriterar fel. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är riktigt normal ;) ha en givande resa.
// moster m

Anonym sa...

Det trodde jag din man skötte om, städar alltså.
Välsignad resa.
- k-

maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maria sa...

Ja, så är det. Jag kommer nog i skymundan då det gäller städning.Lyxigt så 😊