i m o r g o n


För att få en riktig bra start på morgondagen,  f r e d a g , så skurade jag hastigt upp lite i storrummet och farstun såhär på kvällskvisten. Som man bäddar får man ligga. Och i det skick man lämnar hemmet i då man går och lägger sig möter en på morgonen. Så nu sitter jag här i soffan och väntar på att golvet ska bli torrt så jag får lägga ner mattorna. Förresten är radion på för hög volym, men här sitter jag så bekvämt och Nova öppnar inte ens ögonen då jag försöker säga åt henne att hon ska fara och vrida ner volymen. Konstig hund! och väldigt irriterande musik på vega ikväll. Godnatt!

ps. Visst blir man hemmablind med åren. Jag har inte riktigt observerat på vilken nivå mellandörren till farstun är. Men ännu går den att stänga.

pps. om nån funderat varför jag tagit detta kort från just denna vinkel så är förklaringen enkel. Jag lämnade och sitta på pallen bredvid ytterdörren då jag hade skurat mig dit och hade telefonen i handen. 

1 kommentar:

Lantlig Längtan sa...

Skön känsla att stiga upp när det är färdig städat!! :-) Hos oss blir det städning idag istället... Jag borde nog börja städa på torsdagar, kändes så skönt när jag ett tag hade den rutinen och allt var klart till helgen!

Tack för gratulationerna!! Ni är såå välkomna när det passar er, här e vi hemma för det mesta nu för tillfället... Ska bli kul att träffas alla snart igen :-)

Trevlig helg!!
kram