n o v a


En liten rapport om vår hund Nova skulle ju sitta bra nu. Det finns ju faktiskt de som gillar hundar. 
Det var nån som frågade mig om vi ångrar oss ännu att vi tagit hund men där behövde jag inte tveka med svaret. Vi tycker om våran Nova, speciellt barnen älskar henne. Jag är Novas favorit och hon fortsätter att följa med vad jag sysslar med på dagarna. Nova är en väldigt lugn hund med gott lynne, men blir hon överraskad och skrämd så börjar hon skälla som en galning. Och ibland när barnen är ute med henne och det kommer nån gående på vägen (händer ju väldigt ofta) så kan hon springa ner till vägkanten och skälla som värsta byrackan, voff, voff, voff, och jag står i fönstret och skäms, det där är inte min hund som uppför sig på detta vis!  och när jag kommit mej ut på trappan och ropar argt åt henne så är ju skadan redan skedd.

Sången, jag har en ängel som följer mig, brukar ofta ljuda i mitt huvud och ibland brukar jag byta ut ordet ängel till hund (jo, jag vet, det låter inte riktigt klokt och religiöst men så är det bara. Ibland styr man inte över sina tankar). 

Jag har en ängel (hund) som följer mig, jag har en ängel (hund) som följer mig var dag.
Om jag sitter eller står, om jag ligger eller går. Jag har en ängel (hund) som följer mig.

Om ni inte har en liten bebis, inte är allergisk och om ni har extra energi så ska ni skaffa en hund. 
Det är mysigt!

Inga kommentarer: