l ä d e r d o f t



Skomakare kunde man ju också ha utbildat sig till. Bara för att läderdoften är så underbar. 
Påminner om gångna tider då vi satt i stallkammaren och smorde in sadlar och träns. Ljuvliga minnen.

För en timme sen for de två äldre barnen till grannens för att leka en stund. Det gick en halvtimme så ringde Ivar med Ediths telefon och frågade om han får titta på Ninjago om han kommer hem (jag gillar inte filmerna och det vet han så väl)! Jag frågade honom vad de gör och såklart så satt de på datorn. Mitt inre dör en smula. Barn och datorer, barn och telefonspel...dagens barn...vi kan inte stoppa utvecklingen men visst kan vi försöka bromsa den!

Tacka vet jag vår treåring där det största bekymmer är att få övertygad mamma om att man visst ska smörja in sina bara ben med lädersmörja. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi försökte så länge som möjligt låta barnen vara på datorn,endast små doser men sen blev ju föräldrarna slappa o nu är det BARA DATORN SOM GÄLLER.ibland får jag ångest o tänker att vad är det för näring o föda vi ger våra barn.Vilka barndomsminnen får de från barndomshemmet,det är skrämmande o jag är nog den sämsta att uppfostra mina barn

maria sa...

Vi tampas alla med samma problem....skulle vilja se detta barn som inte vill titta eller spela på datorn!

Vi gör så gott vi kan :-)