a l f o n s


Idag var jag på ultra och fick igen se våran bebis på skärmen. Den mår bra och är ganska liten till växten ännu, kanske är det därför allt är så lugnt på "graviditetsfronten". Skulle gärna börja känna sammandragningar och så småningom få nåt slut på detta livsskede med bebisen mår prima i magen och där kommer den säkert att boa på i veckor ännu. Men allt har sin tid och huvudsaken är ju att alla inblandade mår bra.

Igår var jag på kvällsshopping till Homefun. Mycket färggranna kläder fanns där och jag kunde gott ha plockat hem hur mycket som helst. En liten alfons body (bla) fick komma med hem och nu väntar den med spänning på att få pryda en liten grabb. 

Sånt hos oss denna torsdag. Ruth leker som bäst vid köksön, hon har en stor balja med vatten och några barbisar och hennes lycka är total. De två äldre for just traskandes till kusinerna på andra sidan vägen där de får leka och rådda en stund så brosan har nåt att göra på sin semester. Jag lyssnar på samtal om livet medan jag knagar på chokladriskakor till kaffet. Så gott.  

Inga kommentarer: