b e l l a


Igår byggde pappa en Bella häst åt Ruth. Bella ska vara rosa och färger som svart, brun, grå eller vit ratas definitivt! Undrar om vi skulle mötas på halva vägen? Mamma skulle måla hästen i nån av de färger som finns hemma (i burkarna finns nog inget rosa) och så söker vi efter rosa tillbehör till Bella istället. (hästtäcke, "sadel", träns osv)
Men nu behöver Bella färdigställas först och snickaren är tyvärr på kurs till klockan 22 ikväll så vi får vänta tills imorgon med att få huvudet att likna en häst istället för en klumpig kloss. Tålamod var ordet igen. 

Jag fick en utmaning av Johanna på FB om att berätta tre positiva saker varje dag (i 7 dagar!) och de kan jag lika gärna avsluta med här:

1.  Att kexpaketet bara innehåller två kex kvar. Det betyder att jag inte kommer att äta flera än två till idag!

2. Att vi har sommarlov och slipper borsta Ediths hår och göra fina håruppsättningar till skolan varje morgon. Ruth njuter också av "sommarlovet" och sov till kl 10! imorrn...... 

3. Att betjänten Edith häller påfyllningen i kaffekoppen och jag slipper resa mig från köksbordet där jag nu sitter. (kanske hon tar det andra sista kexet med detsamma)

Inga kommentarer: