r o f y l l t



Bella har fått vara som blickfång på bloggen i några dagar. Datorn har varit i skåpet och pingstmötet i Bosund har varit på tapeten. Bra så. När ordet, Guds ord, får vara i centrum. 
Nu har jag 4 ny lånade böcker från bibban och inget hindrar mig från att lägga mig i sängen och påbörja den första. Sköna dagar. Tacksam! Mest tacksam över sparkarna i magen, de ger löfte om nytt liv. Herren vet hur otålig jag börjar vara, hur jag vill slippa detta gravida tillstånd, och han får ta emot de mest otåliga bönerna i dessa dagar. Men inför honom behöver jag inte formulera fina böner och välformulerade meningar. Han känner mig utan och innan och vet allt jag vill säga innan ordet är på min tunga. 

Sånt hos oss, jag hoppas kläderna hinner torka innan de första dropparna börjar falla. 

Inga kommentarer: