b a l a n s


God morgon måndag. Va skönt på sitt sätt. Idag ska jag flytta rosbuskarna och jag hoppas att inga törne kvistar sticker mig. Ikväll avslutas dagen vid sagoskogen (Överesse dagis) med barnen. Folkhälsan ordnar ett utomhusjippo för alla som vill hänga på. Samtidigt får man lämna in motionskupongerna om man fyllt i dessa (men man får givetvis komma trots att man inte deltagit i motionskampanjen). Igår var Ruth och jag och kollade läget runt husknutarna där och planerade en liten, enkel, aktivitetsbana som är anpassade för barn och familjer. Roligt tycker åtminstone våra barn! Hoppas flera nappar på och kommer ut ikväll. Det finns ju program för alla, inte enbart barn!

Motionsjippot vid Daghemmet sagoskogen måndagen 4 maj.
Programmet för kvällen är:
18.00-18.30 Bollskola/Musapallo för 5-6 åringar (Nancy Lindfors)
18.00 Promenadgrupp startar från daghemmet.
18.00-19.30 Utomhusspårning för hela familjen/ Fri starttid....

18.30-19.15 Löpskola (Folke West)
19.30-20.15 Utomhusjumppa för vuxna. (Nancy Lindfors)

Vi bjuder på kaffe,te, saft och frukt

En annan trevlig programpunkt som ordnas ikväll hamnar jag tyvärr att skippa. Gemenskapskväll för både män och kvinnor vid Näs bönehus där temat är "Hjärtats tro och munnens bekännelse" med Timo Saitajoki. Info här. Ibland skulle man vilja klona sig själv och delta på två ställen samtidigt!
 

Inga kommentarer: