s t a m v ä x t

 
Så var det bara det gröna kvar då. Men vad? Nån stamväxt i brunnsringarna har jag tänkt mig. Gillar stammar. Kan man ha bärbuskar på stam där tror ni? Eller rosbuske? eller nåt helt annat....?? Växterna ska klara av ett hårt liv utan desto mera omsorg och kunna tåla sol, regn, blåst och vinter. Är en sån person som är väldigt noga med hur det ser ut då jag skapar nåt men sen fullständigt skiter jag i "blomman jag planterat" (på tal om skit så borde jag hämta hästdynga åt rosbuskarna jag flyttat, de behöver gödning. När ska tanke bli handling? Till hösten?)
Så var det hörnet, där skulle jag också kunna plantera nåt för att mjuka upp stenkänslan. Men inga tuijor, gillar dem inte. Har också planer på att måla den lilla gungan som skymtar till höger svart och ha den i hörnet.
Så kom med förslag ni som har grönare fingrar.
 
Sånt hos oss idag då jag ser mumin muggen på bilden. Den vittnar om en solig kväll då kaffet intogs på utsidan.
Idag öser regnet ner och vi som har två vårfester idag. En på eftermiddagen och en på kvällen *hoppas det sluta regna*.
Nu ska jag avsluta detta festande och skämmas en stund över att jag och Ruth nyss åt upp mannens Marabou bubblig chokladstång.
 
.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va fint e bleiv.....varifrån ha ni köpt naturgruset i gången?

maria sa...

Via södös gräv, från Sunströms :-) *gillar*

Anonym sa...

Va fint det blev!:) Jag har en syren på stam, den har klarat sig bra! Rosor på stam är också fint och blommar kanske lite längre än syren!

Malin sa...

Jag har förstått att rosor på stam inte klarar sig riktigt bra här hos oss, men kanske det finns någon sort som klarar vintern också, det vet de säkert vid plantskolor och dyl :)

maria sa...

Syren på stam verkar vara nåt som många rekommenderar, kanske det blir en sån!

Anonym sa...

Var kan man få tag i brunnsringar? Och vad snyggt det blev!! ��