g r u n d e n


Nu är grunden klar och slutspurten börjar. Att plocka ut stenarna. Med ett jämnt underlag så borde det gå relativt smidigt. Har på känn att detta blir riktigt bra sen då det är klart och jag får flytta tillbaks möblerna och inhandla nya blomkrukor. De blomkrukor som jag vill ha finns tyvärr inte att köpas så jag har fantiserat att min man ska fixa dem av plåt, men den idéen måste jag framföra då tiden är mogen (läs, då hans rygg inte längre värker). Han vet nämligen inte om detta ännu.
 
Sånt hos oss denna lördag. Nu ska jag skrida till verket och hänga upp tvätten utomhus sen ska några rosbuskar flyttas. Men det tar jag sen i samband med lillens eftermiddagsvila.

 

1 kommentar:

linda sa...

Det kommer att bli jättebra sen!

Hos oss går det inte i många knop idag. Mannen bakar hamburgarbröd (och jag hoppas verklugen de blir bra för då bakar han kanske flera gånger)! Själv har jag besökt ett gårdsloppis i byn och fyndar 12 kalle Anka pocketar, 2 hattar och en sjal åt mej. *nöjd* Skönt med lördag!