f o l k v e t t e t


Här gäller det för styrmannen att hålla tungan rätt i mun då han kuskar sin farbror och sin moster. Ratten var en rolig grej och jag tror att det var första gången Seth lekte på samma ställe utan avbrott och utan gnäll över 20 minuter. De andra barnen lekte campingliv och Ludvig sov som han oftast gör. Hur enkelt är det inte med bebisar som sover den största delen av dygnet (jag deklarerade högt och tydligt åt personerna på bilden att skulle jag ha såna snälla bebisar som de har/haft så skulle jag nog vilja ha måååånga barn *blink*)
Nåja, barn växer till sig och sakta men säkert kommer folkvettet. Ett sånt folkvett så man till och med förväntar sig att de ska kunna uppföra sig på brorsans bröllop (som är nästa helg, gulp.) Den minsta, som ännu inte kommit till det skedet i livet så han kan uppföra sig som folk, får reta gallfeber på Larsmoboa istället.

Ge barnen kärlek,
mera kärlek
 och ännu mera kärlek,
 så kommer folkvettet av sig själv.
                
Astrid Lindgren
 
Sånt hos oss då regnet står som spö i backen. Igen. Nåja, jag behöver ju i alla fall inte vattna alla buskar jag flyttat och slipper därmed att dra fram den långa blåa vattenslangen som är så jobbig att snurra tillbaks snyggt i kabelsnurran.

 

Inga kommentarer: