t r y c k f ä r d i g t


Idag fick jag skämmas litegrann. Eller snarare känna mig lite dum. Eller åtminstone känna av känslan att vara ute och cykla på främmande vägar.
Nåja, allt behöver man ju inte berätta men nu vet jag till nästa gång att när man skickar in ett programblad till tryckeri så behöver man inte på förhand svänga om alla bilder så de passar att kopiera på båda sidorna utan man skickar iväg dem på enklaste sättet sid 1,2,3,4,5...sen fixar de så det stämmer med bak och framsidor.
- då är det enklaste för både oss och för kunden, förklarade Rami tålmodig då han hade ändrat om en hel del medan jag rodnandes tittade på...
usch, så mycket tid och planering jag hade sparat om jag vetat det innan.
Alltid lär man sig något nytt.
 
Programbladet i sig blev ganska snyggt om jag får säga det själv och det är väl först på bröllopsfesten jag hittar alla stavfel eller och missar. Men då bjuder jag på det bara.
 
Sånt hos oss då jag förstår varför vissa jobbar "bakom datorskärmen" och varför vissa är hemmamamma.
Suckar djuuupt och ljudligt samtidigt som jag intar sjätte koppen kaffe för dagen.
Suckar också över vardagsrummet som invaderats av lekande barn. 
Dagis på Påvallsfolk i sina bästa dagar. 
 

2 kommentarer:

Netta sa...

Ja, du, det finns väl en orsak till att de flesta inte ska vara hemmamammor och jobba bakom datorn samtidigt... :-)

maria sa...

Så är det, det finns en orsak ;-)