farväl Rosett


Vår fina Rosett.
Nu finns hon inte mer.
Redan för över en vecka sedan så ville hon inte äta eller dricka och sedan dess har vi försökt med allt i samma takt som hon har magrat (vissa dagar har hon ätit lite och hoppet har väckts att hennes mående svänger). I morse lade hon sig på golvet i vårt sovrum och drog sitt sista andetag. Jag stängde dörren om henne och ringde mannen och han fick komma körande från jobbet bara för att flytta bort henne. Nu får jag trösta barnen med att vi kan ta en ny kattunge då vi hittar en passlig (jag har vissa kriterier på kattungar. Den ska vara svart, vit eller svartvit. Inga grå-bruna sprickliga och inga "gula"). Dessutom har vi ju frassen Blixten som varit trogen oss i sex år och hunden Nova så det finns djur att pyssla om ännu hos oss.

Sånt hos oss denna onsdag då jag är tacksam att vi inte behöver sörja nåt annat än en katt. Djur är djur och människor är människor. I denna stund sitter många mammor med sitt barn i famnen som sakta tynar bort på grund av näringsbrist.

Allt är relativt.


 

5 kommentarer:

Linda sa...

Nämen lilla kissen :-(

Min syster i esse har kattungar nu. vill minnas att de är svartvita, men kan hända mer långhåriga än vad ni brukar ha på era katter.

maria sa...

Jo, det var också en av mina kriterier. Korthårig katt ;-)

annasdagbok sa...

hmm :( här ha vi haft dålig tur me husdjuren i sommar. först tog nåt vilddjur vår kanin och några veckor senare försvann katten spårlöst :( jag tror vi tar paus ett tag. djur e djur o mänskor e mänskor! så sant fast nuförtiden verkar många hålla husdjuren högre i värde än barn.

Anonym sa...

Det finns en svart vit tam katt i Östensö, den verkar ha gått vilse. Kanske er?

maria sa...

Vi har på G med en ny vit kattunge. Kanske redan idag :-) hoppas den andra katten hittar hem!