så var det läxorna

 
Är det bara hos oss som mamman börjar ha nog av sommar och bad nu då skolan är på tapeten och mannen är borta hela långa dagar (senast för en timme sen lade jag på klagoskivan över hans långa dagar hemifrån trots att jag vet att det är många som jobbar mycket mer, jag sku skämmas!) Nu vill jag ha långbyxor och en stor skön tröja på mig utan att svettas ihjäl.
Och simgnället. Nu får det ta slut. Att vara med Seth på stranden kan stundvis kännas småjobbigt men samtidigt vill jag så gärna att de äldre ska slippa till stranden då vi har sommarvärme! Dålig kombination hos oss denna sommar.
 
Nåja, på tal om nåt roligare än sand innanför...så firade vi Ruth i tisdags med ett heijdundrande kalas. Hon fyllde glatt sin marängtårta med grädde trots att hon, som hon deklarerade, inte "älskar denna tårta".
Hon älskar bara chokladmuffins (vilket vi ju inte hade). Tyvärr. 

Denna kille har börjat i första klass och redan första dagen då han kom hem med matteläxan så ville han göra "bonusuppgifterna". Jag tippar att hans "läxiver" kommer att hålla i sig i sisådär en 7 vardagar. Typ. Redan i går på morgonen så frågade han när vi har sommarlov näst.

Nu ska jag fara och sova, min datatid är numera ganska minimal så att läsa annat intressant på nätet hinns inte med (tyvärr, det finns mycket man gärna skulle läsa. Man har ju vissa favoritbloggar). Sömnen ger jag inte avkall på. Dessutom somnar jag gärna tillsammans med min man, utan nåt annat distraherande.
Undrar ibland (av nyfikenhet) hur andra par gör, somnar ni tillsammans/samtidigt eller ligger ni med telefoner eller laptoppar i sängen tills sömnen slukar en?

Nåja, vara hur det vill. God natt.
Tack och förlåt.
 



4 kommentarer:

Camilla sa...

Nå tex inatt vaknade jag kl 02.00 och andra sidan av sängen var tom. Maken var ännu på kontoret. :P Annars somnar vi nog oftast tillsammans.
Somliga är där tidigt andra är där sent :)
/ Camilla

maria sa...

Ojdå, snacka om nattsuddare ;-)

Anonym sa...

Somnar oftast samtidigt. Annars så tycker jag att det är värt att tänka på vad som är viktigaste för oss som första och sista på en dag. dagens teknik eller bön och Gudsrelation

maria sa...

Absolut. har en känsla av att tekniken slukar oss.