Gråt inte över spilld mjölk




Fredag morgon.
Solen skiner inte, klockan är inte ännu 4 minuter över tio och rosen har tyvärr vissnat. Ivar spillde just mjölk över halva köket och Ruth tjatar om datortittandet. Seth har just "tappat" Ediths telefon i wc byttan igen (andra gången inom augusti månad) och vi fick igen påminna oss om att inte lämna telefoner i soffan eller på soffbordet. Dessutom måste vi lär oss att stänga dörren till det attraktiva rummet med den roligaste byttan!! Nu har dock den omtalade killen somnat efter att ha varit vaken sen klockan 5.

Ja, vi har ett lite trögt flyt denna morgon.
Men inombords stämmer jag in i lovsången som Luleå ungdomskör sjunger. Att i denna enkla vardag få äga det finaste av allt. Jesu kärlek.
Varför skulle man då gnälla och haka upp sig på småsaker.  


 "Dina händer bär mig, genom rum och tid
jag förblir i ljuset i din frid.

Nära vill jag leva, nära dig min Gud
I din omsorg finner själen ro
Nära vill jag leva, nära dig min Gud
I din kärlek kan min kärlek gro"



 

Inga kommentarer: