rik den som nöjd är

 

Hur har ni det?
Här är det svettigt värre. Har just kört ett hemmapass och trodde inte formen var så usel. Eller jo, nog visste jag det innerst inne men jag hade förträngt det.

Att ta paus från träning över en månads tid var nog ingen bra idé.
Skyll mig själv.

Jag skall visa er (kanske imorgon) var jag tränar här hemma nuförtiden. Eller, harkel, var jag ska börja träna. Vi, eller min man rättare sagt, har fixat en hörna åt mig på vinden och efter detta lilla projekt som blev ganska stort så har jag lovat mannen att jag inte skall hitta på nåt som kallas RENOVERING på läääänge! (i april hade vi ju make over på gårdsplanen, i juli blev källaren uppiffad och vissa avloppsrör utbytta, i slutet av juli kom billybokhyllorna och nu har vi just fått klart mini gymmet) Allt detta (förutom det nya avloppssystemet) har blivit gjort pga mitt gnäll så nu ska jag vara älskvärd och tacksam resten av året.

Åtminstone kan jag ju försöka.

 



3 kommentarer:

Ingemar sa...

Ber om ursäkt för att detta inte är en direkt kommentaren till dagens blogg, men jag såg ingen annan kontaktväg till dig. Jag vill minnas att du någonstans hade texten till sången Tack gud, för denna vackra morgon. Jag letar handfallet genom hela nätet utan framgång, och skulle behöva den på en gudstjänst nu på söndag. Vore det tänkbart att be dig om hjälp med texten, mellan träningspassen och sånt? Jättefina bilder, förresten. Jag håller på och fotograferar barnbarn och deras miljöer och tycker du lyckas få in en stor del av en levande verklighet i bildrutan!

Hälsar hoppfullt

Ingemar Lindahl

ingemarlindahl@gmail.com

maria sa...

Tack! Skall kolla igenom om jag hittar den ;-) Skall först, harkel, ut på en morgonpromenad med barnen och hunden....

maria sa...

Mailade texten!