mysiga stigar






Det är så bra att jag har en svägerska som ger tips på rese mål som passar en kväll då man har männen borta (syrran var i samma sits) och ändlösa barn. Aspegrens trädgård. Barnen sprang lyckligt där bland alla blomgångar och vad jag vet så knyckte dom inga blommor eller annat ätbart (bären som Seth trycker sönder var på farmors gård).

På tal om konversation mellan 5 åring och en mamma (som jag skrev om i förra inlägget) så fortsatte den i denna stil då jag skurade golvet igår.
- mamma, får jag en glasstrut?
- nej, vi skall strax äta.
- då är du dum!
- ja, ja. Men du får ingen glass nu.
- då är du ful och jag kastar iväg dig.
- vart kastar du mig?
- till en annan jordklump.
- Jamen du orkar ju inte ens lyfta mig.

paus. eftertanke (jag väger ju trots allt mer än 4 gånger mer än hon).

- men du är dum om jag inte får en glass och jag tänker bara vara med pappa. Inte med dig.

Varpå jag borde ha svarat "kan jag lita på det" men barn förstår ju inte ironi.

Inga kommentarer: