Här har vi inte snor på speglarna





"The lord is my shepperd, i shall not want"

Med de orden kan man ju gärna starta denna vecka. Denna tavla finns också vid Missionsmagasinet. Jag borde ta mig i kragen och uppdatera vilka modeller som finns att beställa om man är på jakt efter något nytt, vid magasinet finns ju bara en bråkdel av allt som finns till "förfogande". Många har också beställt egna favorit bibeltexter och det är roligt!

Men inte idag. Inte när det är så vackert på utsidan (fast i ärlighetens namn så är vi inomhus ganska mycket trots att vädret är strålande. Jag är mätt på solstrålar). Ivar hade en släng av solsting eller vätskebrist igår och låg mestadels i soffan hela dagen. Idag är han hemma från skolan för att tanka krafter.

Sånt hos oss denna måndag. Jag har just hört på ett intressant program från familjeliv på radio vega där det handlade om relationer och anknytningen till våra barn. Man lär så länge man lever och det finns alltid saker man kan bli lite bättre på. Åtminstone för min del. När det gäller barn och barnuppfostran så finns det ju tusentals olika regler och förhållningssätt men det viktigaste är ju trots allt att barnen får vår tid, uppmärksamhet och kärlek. Det låter ju så enkelt och självklart. Men det är det inte alltid. 

ps. Det är inte snor på spegeln. Det är bara läppomada.

Inga kommentarer: