b u b b l a n



Jag har aldrig varit nån höjdare på att blåsa upp nån stor "hubbabubba bubbla" eller vad de nu heter. Jenkkibubbla kanske? En såpbubbla är det i varje fall inte, det är jag säker på. 
Hur som haver. Igår lånade jag min mans bil och han hade det perfekta tuggummipaketet att blåsa bubblor med. Jag stoppade två i munnen innan jag for in till prisma igår och kom på mig själv med att blåsa bubblor mellan butikshyllorna. Det roligaste var att jag var ganska bra på det dessutom! Dold talang?

Nåja, det var nu inte enbart det jag hade på hjärtat även om det kanske var det viktigaste.

Igår besökte jag en kvinna i mogen ålder och vi hade intressanta diskussioner om tron och vad som på riktigt är det viktigaste i livet. När jag sen körde hem i dimman så tänkte jag på mitt liv hur det ser ut idag. Vad vill jag göra av mina dagar? Vad vill jag fokusera på? Vi har alla lika många timmar i dygnet och jag själv väljer vad jag sätter min tid på.

Och en sak är säkert, man hinner inte med allt. 
Alltså måste man välja.

Den viktigaste saken som kom för mig där på Larsmo vägen var nog ljuset från Jesus.
Må jag hitta viljan och orken att hålla mitt ljus högt upp så andra också ska få syn på det. Men ibland är det så obekvämt och till och med lite "skämmot" att prata om tron och man väljer vissa personer som är bekväma med dessa samtalsämnen. Ofta, ja alltför ofta, så håller jag tyst om det som ger mig den allra största glädjen i livet, Jesus. Han som fyller allt i alla. 

Sök honom medan han låter sig finnas kära du

ps. Jag kan nog blåsa större bubblor än den på bilden. Bara så ni inte tror nåt annat.

Inga kommentarer: