värd ett kryss


- mamma, om du "reider" upp här så får du ett kryss, sa Ruth, och tyckte säkert lite synd om mig (på bilden syns bara en bråkdel).

Jag vet inte vad ni har för system då ni ska sortera kläder från sommar till höst men jag tömmer alla korgar mitt på golvet innan jag hinner ångra mig och så börjar jag på.

Så nu är jag alltså värd ett kryss. Jippii (mitt första!)
Vi har ett kryssystem på kylskåpet och det är jag eller min man som avgör vad som är värt ett kryss. Efter att vi haft igång detta system i nån vecka så kan jag konstatera att det fungerar relativt bra. Ivar plockade gladeligen ur diskmaskinen igår och Edith förde två påsar fulla med tomma glasburkar till ekopunkten.
Ruth har ett eget system och på nåt konstigt vis har hon flest kryss av alla.

Sånt hos oss denna fredag då stormen Valio (av alla de namn) drar över Finland och jag är glad att jag inte behöver vistas utomhus. Det bästa av allt denna fredag är trots allt att Ruth och jag hittade lådan med choklad rosorna nere i källaren då vi förde ner sommarskor.
- mamma, visst ska vi ha fredagsmys då Seth far och sova, undrade Ruth förhoppningsfullt.
Så nu har vi det. Fredagsmys. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är så klok din Ruth. Tror bestämt att det ska bli chokladrosor hos oss också. Moster m.