I Vasa










Jag var ju till Vasa i lördags med mina svägerskor (har ju 5) och syrran. Åh, så roligt vi hade det! Många djupa diskussioner som jag smälter än idag. Här kommer ett bildregn från lägenheten där brorsan och hans fru bor och där var så mysigt! Man skulle inte tro att de bara bott där i några veckor, allt var så färdigt och fint inrett i alla hörn.

Sånt i lördags alltså. Ikväll är det dags för gemenskaps kväll i Närvilä bönhus kl 18:30. Diana Sihvonen berättar om sin uppväxt och hur hon kom till tro i sitt hemland Ryssland. Själv är jag lite fundersam om jag orkar byta om från dessa sköna träningskläder till nåt finare och köra den långa vägen till Kokkola (vadå lat!) Vi har haft mamma-barn jumppa med gemensam lunch och jag känner mig sådär lagom "hemmabekväm" nu efteråt. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, ja undrar varifrån den snygga mattan i vardagsrummet är? E på jakt efter en ny! //Maijo

maria sa...

Ikea förstås *blink*

Anonym sa...

Jasså, he e no Ikea! Ha skåda på döm, men he jo na grönmönstra på ti, såg int he na på denna bild! 😊

maria sa...

På den större modellen så är det ingen grön rand!