vila en stund



Sömnen ska inte underskattas!

Ja, det var väl typ det jag hade på hjärtat efter en natt med en orolig ettåring.

Ja, och så en sak till. Ikväll har vi föräldrakväll i punsar bönehus med temat missbruk, föreläsare Kaj Nyman. Temat är ju aktuellt för alla vuxna, inte enbart föräldrar, och jag hoppas att många har möjlighet att fara. Mannen och jag får slinga slant om vem av oss som far, det där att ordna barnvakt en fredag kväll då alla andra syskon ska på samma möte är inte det enklaste (jo, Linda, jag vet att i skulle ställa upp men det får ni inte *blink*)
Sen fortsätter sammankomster i samma bönehus både lördag kväll och söndag eftermiddag och kväll, info här. Vi däremot är bjudna på kalas både lördag och söndag kväll så det blir mer fokus på lekamlig föda istället för andlig föda.

ps. på tal om sömn så var jag ovanligt morgontrött i morse efter den oroliga natten. Klockan sju kom Edith smygande och tog Seth ur sovrummet och när jag kom upp en halv timme senare så satt de alla fyra barnen runt bordet och hade haft oboy kalas. Seth hade fått ett eget glas och ingen kunde vara mer lycklig. Innehållet var lite överallt i köket. Såklart.

Inga kommentarer: