jag hör (ibland då jag har tid)


"Tala 
Herre , din tjänare hör"
1 Sam 3:9

Jag önskar att jag fick stämma i de orden som Samuel sa åt Herren.
 Jag önskar att jag kunde säga - din tjänare hör.
Men jag är så dålig på att höra på Herren. Dålig på att vänta på svar. Jag tar ofta egna beslut utan att rådfråga vad Herrens vilja är. Fastän jag vet att jag borde ha en öppen dialog med honom varje stund så frestas jag att höra på mig själv och på andra människor.

Om jag bara lärde mig att lyssna till Herren och helt lämna mitt liv i hans händer.
Han är luften jag andas. Han är livet. Han är mitt allt.

Jaget kan dra dit pepparn växer. Typ.

Förresten, på tal om livet. Hur får man ett litet liv på ett år att sova längre än till 5 på morgnarna? Vi är  ju nog vana med morgonpigga barn eftersom vi själva är väldigt morgonpigga men kl 5 är väl nog att ta i, speciellt om man inte har en tågtid att passa utan ska snörvla med mamma hela dagen! Nu undrar ni säkert vilken tid han somnar på kvällen och det är tidigast 21:00. Sen sover han tre timmar på eftermiddagen (
då är han totalt slut efter en låååång förmiddag) 

Och det värsta - snart vrider vi klockan tillbaks en timma.
Till all lycka så har ju morgonstund guld i mun.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vår son steg alltid upp mellan 5 och halv 6 varje morgon ca tills han var 1,5 år .. sen nu efteråt sover han till 7 eller 8 .men han har alltid varit morgon pigg oxå :)

maria sa...

Jag hoppas verkligen att detta är ett snabbt övergående dilemma;-)