f r e d a g e n


"Det är inte hur man har det utan hur man tar det"

Jag har det väldigt gemytligt för stunden kan jag tillägga. Fredag, kaffe och godis. Han i kökslådan är nerstoppad i vagnen två timmar framöver. Damen med viljan leker i sandlådan (ja, det skriver jag inte bara för att det "låter bra" utan för att de faktiskt leker där just nu) med sin kusin Elia. Ivar ska på kalas direkt efter skolan och Edith kommer snart hem till sitt fredagsgodis, troligtvis med nån kompis med sig.

Jag funderar på att tvätta mina fönster eftersom de inte kommer att bli tvättade förrän ja själv drar igång proceduren. Om det är någon hushållssyssla jag inte gillar så är det fönstertvätt! *suckar djupt*
Men varför förstöra en fredag med det!?

Imorgon ska jag dra på mig en vit skjorta med spets (jag gillar inte skjorta, jag gillar inte färgen vit på mina kläder och jag gillar inte spets) Men ska man servera på bröllop så får man gilla "serverings klädkoden" och göra det bästa av situationen. Att köpa en ny, vit, skjorta för ett tillfälle gör jag inte. Men om man bortser från kläderna så gillar jag att servera på bröllop och detta är femte gången vi får detta nöjet.

Men till er som inte ska servera på ett bröllop, eller vara på nåt bröllop imorgon så rekommenderar jag er att söka er till Pedersöre kyrka kl 19 då det ordnas en kör- och allsångskväll. Körerna som medverkar är Adorate, Cantate och Gloriakören. Andakt med Olavi Forsbacka.
Jag har på känn att stunden där i kyrkan kommer att bli väldigt fin!




Inga kommentarer: